lördag 10 september 2016

Provar videoformat

God lördagsmorgon på er! Detta blir ett av mina kortaste inlägg hittills. Anledningen till inlägget är att jag jättegärna vill ha er feedback på formatet att presentera några av månadens rapporter i videoformat. Jag har inte sett denna typ av presentationer hos någon av mina bloggkollegor tidigare och jag tänker att det borde finnas en bra anledning till det.



Självfallet kommer även de sedvanliga blogginläggen bli kvar. Videorna kommer att blir mer som ett komplement för dem som gillar saker visualiserade eller helt enkelt inte orkar/vill läsa blogginläggen.

Utan vidare presentation. Nedan kommer de två videos jag har producerat hittills. 


Video nummer 1: Sparande Augusti





Video nummer 2: Utdelningar Augusti





Som sagt, lämna jättegärna en kommentar här på bloggen, på Facebook eller Twitter och låt mig höra vad ni tycker om detta formatet. Blir det uppskattat kan jag tänka mig att producera en 3-4 filmer likt de ovan varje månaden.

Ha nu en fortsatt härlig lördag och helg!


Missa inga inlägg framöver!
Anmäl dig till mitt nyhetsbrev: här. Självklart helt utan kostnad!

Må väl!

/Utdelningsstugan

Stöd bloggen genom att dela detta:

Följ mig också gärna på twitter och facebook.


Photo Credit: pixabay

*Innehåller affiliatelänkar

8 kommentarer:

  1. Underbart nördigt!

    Jag tror videoformatet är bra som komplement till bloggen men frågan är vilka typ av inlägg som tjänar på det jämfört med ett traditionellt?

    Kul idé oavsett!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stefan!

      Ja, kändes riktigt nördigt att göra en animerad film som handlar om utdelning och sparande :)

      Just målgruppen för inläggen och vilka inlägg som det passar för är klurigt att lista ut. Jag själv tycker ibland att vissa inlägg jag skriver kan bli lite väl "köttiga" av text och en video likt dessa två kanske kan vara ett skönt komplement för vissa besökare då. Tiden får kanske utvisa vilka inlägg som blir populärast och passar bäst för detta format.

      Tack för kommentaren och din feedback.

      Må väl och ha en fortsatt härlig helg!

      Radera
    2. Grym idé och snyggt gjort, jag har haft en liknande idé för ett ett inlägg. Får se om jag nånsin gör det. Även om jag tycker att det är snyggt så gillar jag verkligen vanliga inlägg där man kan läsa i sin tänkt och sitta och fundera. Ett skrivet inlägg kan för mig vara som att läsa en bit ur en bra tidning, något som avslappnande och roligt.

      Snyggt gjort iaf!

      Radera
    3. Hej Frihetsmaskinen!

      Tack för din kommentar och din input. Det uppskattas verkligen skall ni veta! Tack även för de vänliga orden, det tog ett par timmar att få ihop filmerna, men är faktiskt själv ganska nöjd med resultatet.

      Jag precis som du föredrar ett inlägg i text, men tänker mig att det finns andra där ute som kanske endast vill se siffrorna svart på vitt och dessutom spara några minuter av ens dyrbara tid.

      Tack igen och jag tar med mig dina tankar.

      Må väl och ha en fortsatt fin helg!

      Radera
  2. Tummen upp för filmerna! Och visst blir det lite enklare att ta till sig än bara en tjock brödtext? Kanske som här, en i månaden.

    Ett annat användningsområde tror jag kunde vara att få unga intresserade. Gissar att de har lättare att ta till sig animerat material än bara text.
    Skulle gärna se enkla filmer om varför man startar sparande/investeringar.
    Typ ränta på ränta effekten osv. Tack för en trevlig blogg! / Horsewood9

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Horsewood9!

      Tack för din kommentar och riktigt bra feedback! Tror precis som du att det blir lite lättare att ta sig igenom och ett format som passar bra om man har ont om tid. Kommer antagligen bli 2-3 filmer i månaden max, så jag hoppas och tror att det kan bli ett kul komplement.

      Hade varit toppen om man kunde lyckas att få unga intresserade av sparande och investerande. Hade varit grymt kul om det blev resultatet av detta. Tycker även idén med enklare filmer som förklarar varför man väljer utdelningsinvestering eller att investera över huvud taget var riktigt bra. Skall absolut ta med mig den!

      Tack igen och ha en härlig söndag!

      Radera
  3. Kul format och snyggt gjorda! Aldrig fel att testa lite nya grepp. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Spartacus!

      Tack för kommentaren och feedback! Det känns faktiskt riktigt kul med filmerna så skall köra på med några fler framöver och se hur det utvecklar sig.

      Må väl!

      Radera