onsdag 21 juni 2017

USAs 10 Stabilaste Utdelningsaktier - 2017


www.utdelningsstugan.blogspot.se USAs 10 Stabilaste Utdelningsaktier 2017
God onsdagseftermiddag på er alla där ute i stugorna! Göteborg bjuder på en fantastisk kväll och solen strålar. Det var mer än behagligt att sätta sig på cykeln och trampa hem från jobbet för en stund sedan. Det blev till och med en liten omväg bara för vädret var så behagligt. Idag är det dessutom #uppesittarkväll eftersom de flesta får lön imorgon. Jag tänkte i samband med detta fortsätta på temat av de stabilaste utdelningsaktierna och nu kör vi USA. Ni kan redan ha sett filmen på Twitter eller Facebook, men då jag tycker att listan innehåller en hel del fina bolag som förhoppningsvis kan ge inspiration till fler investerare så väljer jag att publicera ett blogginlägg med filmen också.






Filmen innehåller alltså USAs stabilaste utdelande bolag, mer specifikt de bolag som varje år höjt utdelningen i flest år i rad. Jag har valt att begränsa filmen till 10 stycken olika aktier och har dessutom gjort en kortare beskrivning med vad bolagen sysslar med. Jag har valt att ta med lite nyckeltalsinformation också nämligen direktavkastning, P/E talet och hur mycket bolaget i snitt höjt sin utdelning de senaste 10 åren. Självklart finns det mycket mer info man bör ta hänsyn till innan man väljer att investera i en aktie, men detta ger förhoppningsvis inspiration till att läsa på mer om bolagen i listan. I detta inlägget kan ni läsa om vilka kriterier jag har när jag väljer aktier.

Filmen kan ni se direkt här nedan:

USAs 10 Stabilaste Utdelningsaktier - 2017





Kommentar


Av de 10 aktier som listan innehåller så äger jag själv 5 stycken av dem. Jag gillar med andra ord stabila utdelare! I framtiden kan jag absolut tänka mig att portföljen kommer innehålla ännu fler bolag från listan ovan.

Varje månad handlar jag ett bolag utanför Sverige för ca 4000 SEK och alla bolag på listan är helt klart kandidater att i framtiden hamna i min portfölj. I detta inlägg kan ni se hur mina inköp kan se ut en vanlig månad, denna månad valde jag dessutom att köpa in ett bolag i filmen, nämligen 3M. Av de bolag jag äger i listan just nu så är Johnson&Johnson och 3M mina absoluta favoriter.


Bolagen från filmen


61 år
Dover Corp.
Genuine Corp Co.
60 år
Emerson Electric Co.
Procter and Gamble
59 år
3M
57 år
Cincinnati Financial Corp
55 år
Coca Cola Co
54 år
Johnson&Johnson
Lowe´s Companies Inc
Colgate-Palmolive Co

Alla bolag är hyperlinkade (adlink) direkt till Avanzas sida där ni kan läsa mer om bolagen.

På sidan Portfölj här ovan kan ni se vilka 5 bolag det är jag äger i dagsläget. Hoppas att filmen kunde ge er lite inspiration och kanske hittade ni något bolag som ni inte hade kikat på innan.

Må väl och ha en glad #uppesittarkväll!


Äger ni några bolag från USAs stabilaste utdelningsaktier?



Missa inga inlägg framöver! Anmäl dig till mitt nyhetsbrev här.



Stöd bloggen genom att dela detta:



Photo Credit: pixabay


*Innehåller affiliatelänkar

12 kommentarer:

  1. Äntligen en aktieblogg som har något intressant att berätta. En annan är dötrött på gå in på bloggar och det enda de har att skriva är hur mycket deras portfölj har vuxit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sportcarl!

      Tack för din kommentar och roligt att du tycker att min blogg sticker ut lite från mängden!

      Må väl!

      Radera
  2. Tja!

    Först och främst vill jag tack för en bra blogg. Alltid lika instressanta inlägg. När det gäller utdelningsaristokrater så finns det en ETF med ticker VIG (avgift 0,10%) som innehar alla de bolagen samt delar ut kvartalvis. Något du har tittat på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Värde Investering!

      Stort tack för de vänliga orden! Riktigt kul att höra att du uppskattar bloggen!

      Jag skall spana in den ETF du nämner, men generellt så är jag mer sugen på att själv köpa alla bolag som den innehåller än att köpa själva ETF:en även om avgiften i detta fallet är mer än rimlig. Tack för tipset!

      Må väl!

      Radera
  3. Otroligt bra video måste jag säga. Gav rejält många tips till vad man borde läsa på kring framöver. Själv äger jag bara JnJ av dessa.

    Ha en riktigt trevlig midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej KTM!

      Tack för de vänliga orden! Trots att det är några dagar försent så önskar jag dig detsamma!

      Må väl!

      Radera
  4. Äger 6 av bolagen i listan. 3M är nog min favorit just nu utav de 10.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Dividendbomber!

      Riktigt nice! Jag gillar också 3M riktigt mycket!

      Må väl!

      Radera
  5. Trevlig video! Och tack för ytterligare ett intressant inlägg. Håller endast ett par av just dessa bolag min ägo, men det finns ju andra också som spelar i samma division. Däremot köper jag nog inte USA alls just nu pga höga värderingar och samtidigt dyr dollar. Kanada är något rimligare i stort sett. Tycker generellt att värderingar skenat lite varstans, och att "PE 25 är det nya 15". I viss mån. Finns säkert att invända mot detta, men jag fegar rätt hårt eftersom jag förväntas leva på vad detta kan ge.

    Trevlig sommar, flytväst på.
    Dan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Dan!

      Tack för din kommentar och de vänliga orden! Jag spanar också en hel del utanför USA just nu och Kanada är väldigt intressant. Även Tyskland och Frankrike har jag under bevakning nu sedan Avanza ändrade courtaget där. Är lite inspirerad av Magnus Andersson och funderar på att plocka in LVHM. I och för sig också väldigt högt värderat, men känns som kvalitet rätt igenom.


      Flytvästen är på och önskar dig detsamma!

      Må väl!

      Radera
  6. I videon visas 3M och Cincinnati upp med identiska nyckeltal. Har det möjligen smugit sig in ett litet fel där?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Babossa!

      Tack för kommentaren! Ja så kan det nog vara, tack för uppmärksammandet. Jag skall kolla i genom filmen och se om jag kan släppa en uppdaterad.

      Må väl!

      Radera