onsdag 6 juni 2018

Inkasserade Utdelningar - April 2018

Inkasserade Utdelningar - April 2018 Utdelningsstugan
God morgon där ute i stugorna! Här kommer en försenad utdelningsrapport för april! April blir egentligen sista "riktiga" utdelningsmånaden nu när jag köpt hus. Transaktionen för huset skedde i april så det var där någonstans jag var tvungen att sälja i stort sett hela aktieportföljen. Lite senare kommer jag även släppa utdelningsrapporten för maj, men som sagt blir en väldigt skral utdelningsmånad. Nedan finner ni utdelningsrapporten för april.




Inlägget där jag beskrev vart jag tagit vägen och beskrev husköpet och lite hur de nya förutsättningarna ser ut väckte många kommentarer och reaktioner. Jag vill passa på att tacka för allt stöd jag fått på Twitter, Facebook och här på bloggen. Det värmer otroligt mycket att det är så många som följer mig och tycker om det jag gör. Jag är nu mer taggad än någonsin för att starta om min resa mot ekonomiskt oberoende!
Utdelningar är helt klart det bästa med att vara utdelningsinvesterare. Riktiga pengar som automatiskt sätts in på kontot hos AvanzaUtdelningarna är pålitliga och fortsätter att trilla in på kontot i ur och skur och oavsett hur börsen går. Det kan kännas skönt att veta nu när börsen är lite svajig. Så länge man valt aktier av hög kvalitet som över tid kommer att klara av att öka sina vinster så borde också utdelningen till oss aktieägare stiga med snabbare takt än inflationen.

Trots husköpet så är planen fortfarande densamma. Utdelningarna skall en dag täcka mina utgifter och jag skall därmed leva på utdelningar! Planen har ju dock skjutits några år framåt i tiden nu i och med att vi köpt hus, men om man skall vara ärlig som var det rimligt att ett husköpt skulle ske förr eller senare så nu är det avklarat i alla fall. Jag tror dessutom att vi kommer trivas fantastiskt bra i detta huset och området så känslan är väldigt bra!

Fortfarande så kommer i alla fall varje utdelning som jag inkasserar på kontot ta mig sakta, men ack så säkert närmare mitt mål! Vill ni också starta en egen utdelningsmaskin så rekommenderar jag med att ni klickar på fliken ovan Börja här och läser min korta guide för hur man enkelt och snabbt öppnar ett konto och sedan kan börja sin egen resa mot ekonomisk frihet.

Utan vidare presentation:




Utdelningar apr 2018Utdelningar apr 2017
PepsiCo, Inc. (PEP)53,86 SEKPepsiCo, Inc. (PEP)46,88 SEK
ABB (ABB)657,60 SEKABB (ABB)463,76 SEK
Union Pacific Corp. (UNP)61,05 SEKUnion Pacific Corp. (UNP)48,46 SEK
Coca-Cola Co. (KO)84,68 SEKCoca-Cola Co. (KO)82,95 SEK
Telus Corporation (T.TO)98,85 SEKTelus Corporation (T.TO)96,29 SEK
Wal-Mart Stores Inc. (WMT)43,54 SEKWal-Mart Stores Inc. (WMT)41,16 SEK
Philip Morris Int. Inc. (PM)62,32 SEKPhilip Morris Int. Inc. (PM)56,20 SEK
Realty Income Corp. (O)96,02 SEKRealty Income Corp. (O)47,33 SEK
Bank of Nova Scotia (BNS)60,88 SEKBank of Nova Scotia (BNS)54,43 SEK
Northwest Healthcare. (NWH.UN)64,11 SEKNorthwest Healthcare. (NWH.UN)63,68 SEK
Boston Pizza Royalties. (BPF.UN)60,02 SEKBoston Pizza Royalties. (BPF.UN)61,14 SEK
Swedish Match (SWMA)1012,60 SEKHandelsbanken A (SHB A)1225,00 SEK
Moet Hennessy Louis V (LVMH)175,91 SEKTravelers Companies Inc. (TRV)29,81 SEK
Geniun Parts Co. (GPC)36,32 SEK
Bakkafrost (BAKKA)32,91 SEK
Totalt apr 20182531,44 SEKTotalt apr 20172386,02 SEK


I mars har jag alltså erhållit utdelning från totalt 13 stycken företag och totalt 2 531,44 SEK! Jag slog därmed april förra året med 145,42 SEK. Det är med lite blandade känslor som jag presenterar denna rapporten. Det är väldigt kul att se vilka framsteg jag gjort under de 3 år som jag använt utdelnings-strategin, men nu vet jag att det är slut med fina utdelningsmånader på ett bra tag. Att inkassera utdelningar och se sin snöboll växa är verkligen en grym känsla! Men jag vet att jag kommer komma tillbaka hit igen!

Om vi jämför med april 2017 då jag inkasserade 2 386,02 SEK i utdelning är detta alltså en ökning på 6,1%! Många bolag visar fin utdelningstillväxt och även dollarn och CAD har blivit lite starkare mot förra året!


I tabellen nedan kan ni ser hur utdelningarna har utvecklat sig per månad sedan starten 2015.


Utdelningar per månad apr 2018


Kollar vi i tabellen ovan så kan man se att året börjat mycket bra! Jag är ju väldigt svag för fint stigande staplar så optimalt hade ju varit om varje månad i år kunde redovisa ett högre resultat än samma månad förra året. Det kommer ju dock att bli omöjligt nu i och med husköpet, annars hade det sett väldigt bra ut för helåret då maj hade varit helt grym i år om jag ägt kvar mina aktier. Oavsett så är ränta-på-ränta effekten fantastiskt och jag kan skriva under på att det är världens 8:e underverk! 

Ett av mina mål för året är att inkassera minst 24 000 SEK i utdelningar under året. Detta mål kommer att få strykas, men jag kör en sista redovisning här i denna rapporten. Efter 4 av 12 månader har jag nu totalt kommit upp i 8 337,02 SEK i inkasserad utdelningar. Det innebär att jag just nu uppfyller 34,73% av målet! 

I tabellen nedan så ser ni hur utdelningen har utvecklats per år, sedan starten 2015.

Total utdelning per år april 2018 Utdelningsstugan


Nedan visas 2018 års hittills inkasserade utdelning jämfört med målet för året.

Utdelning mot mål april 2018 Utdelningsstugan



Ni kan följa utvecklingen och se alla tidigare utdelningsrapporter under fliken Utdelningar här ovan.




Vad landade era utdelningar på i april?





Må väl och ha en fortsatt härlig dag!



Missa inga inlägg framöver! Anmäl dig till mitt nyhetsbrev här.





Stöd bloggen genom att dela detta:



Photo Credit: pixabay
*Innehåller affiliatelänkar

10 kommentarer:

  1. Kul att se en utdelningsinvesterare som faktiskt även värderar livet här och nu :) I bloggosfären är det ju annars rätt vanligt att skjuta upp konsumtionen till varje pris. Du gjorde samma val som jag en gång gjorde. Väl värt.
    Mvh https://investera-pengar.blogspot.com/2018/06/paradox-interactive.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Investeraren,

      Tack för de vänliga orden och kul att höra att ni fattat samma beslut och känner er nöjda. Vi känner oss jättenöjda med vårt beslut också och det skall bli kul att komma igång med sparande sedan igen.

      Må väl!

      Radera
    2. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, slöt han med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag gav löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformell som skulle kunna hjälpa mig att ge en trollformel för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde på trollformler, jag hade inget annat val än att prova det mailade spell caster, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej före tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig före tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande den andra dagen var det runt 16:00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har ett förhållandeproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla trollformeln som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat ärende.
      1) Love Spells
      2) lösning och botemedel mot all sjukdom
      3) Växtbaserade botemedel mot någon sjukdom / sjukdom
      4) Äktenskapstavlar
      5) Graviditetsförtrollning
      6) Breakup Spells
      7) Dödsförtrollning
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta den här stora mannen om du har några problem för en hållbar lösning
      via {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Härligt att se :) Hoppas att det funkar fint med huset och att allt blir som ni tänkt er. Jag har varit inne och nosat på Swedish match men inte vågat investera ännu. Kanske blir här framöver.

    Om du kikat i din tabell på utdelningar så står det Totalt 2017 i bägge kolumnerna. Lätt att det blir galet!

    Keep it up!

    Kronan till Miljonen - för varje krona är början på en ny miljon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej KTM!

      Tack för kommentaren och påpekandet. Jag har nu ändrat i inlägget.

      Må väl!

      Radera
  3. Lika inspirerande som alltid att följa din utdelningsresa :)

    Kommer portföljen se likadan ut under hela året eller funderar du på att byta ut eller lägga till nya aktier?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Investor!

      Tack för de vänliga orden! Portföljen kommer mest troligt att se lite annorlunda ut. Ytterligare lite högre fokus på tillväxt, men samtidigt samma krav med utdelning och stabila bolag.

      Må väl!

      Radera
  4. Goda vänner, jag heter Antonio Laura från Lund-Sverige, jag är en medicinsk doktor med yrke, 45 år gammal. Vänligen läs mitt sanna liv vittnesbörd, jag har en positiv avsikt att denna information kommer att hjälpa någon att läsa denna artikel just nu för att återställa tillbaka brutna äktenskap och återställa förlorade kärleksförhållande inom 2 dagar. Efter att ha varit i förbindelse med Abeg Erickson i flera år bröt han med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka för att älska mig, men allt jag gjorde var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom , Jag frågade honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min kollega på arbetsvän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en kärleksstavningsrock som skulle kunna hjälpa mig att stava den tillbaka, men jag är den typ av person som aldrig trodde att kärleksspelldelen fanns eller fungerade som jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han berättade för mig att det inte var något problem att allt kommer att bli bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar kastade han stavningspartiet i luften och överraskande den andra dagen var det klockan 6.00. Min ex-kärlekspartner ringde mig på min mobiltelefon, jag var så förvånad över att jag svarade telefonsamtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket . Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt. (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    SvaraRadera
  5. Do you need Personal Finance?
    Business Cash Finance?
    Unsecured Finance
    Fast and Simple Finance?
    Quick Application Process?
    Finance. Services Rendered include,
    *Debt Consolidation Finance
    *Business Finance Services
    *Personal Finance services Help
    contact us today and get the best lending service
    personal cash business cash just email us below
    Contact Us: financialserviceoffer876@gmail.com
    call or add us on what's app +918929509036

    SvaraRadera
  6. Jag heter Aliene Janice, från Förenta staterna,
    Jag är frånskild med en son och min son heter Felix, han är 12 år gammal nu, jag hade en dålig upplevelse i mitt förflutna Förhållande, det är en väldigt lång historia men jag kommer att göra det kort för dig att förstå att vi ibland måste fatta ett personligt beslut för att få det som tillhör dig.
    Min fru skildes från mig för att gifta mig med en annan man som bodde i samma stad. Jag bad henne om ursäkt och jag bad henne att återvända till mig och till vår son, hon vägrade att komma tillbaka till mig. ,
    för några dagar sedan läste jag en artikel på relationsbloggen publicerad av Maria Anderson från Sverige, hon delade en livsrelationsupplevelse på en blogg och hon skrev ut e-postadressen till Dr. Oduduwa Love Spell Caster som kan återställa bruten kärleksäktenskap och få tillbaka tillbaka ex kärlekspartner inom 3 dagar.
    Jag trodde aldrig på magi, förrän min son sa att jag hellre skulle prova att få sin mamma hemma.
    Jag skickar ett e-postmeddelande till den e-postadress som anges på bloggen för att kontakta Dr. Oduduwa kärleksstav. Jag förklarade för honom allt som händer mellan mig och min före detta fru.
    Jag fick ett svarsmeddelande om att han kan hjälpa mig att få henne tillbaka hem för att älska och lita på mig som mer än någonsin tidigare, jag försökte det och jag var glad att följa alla instruktioner från Dr.Oduduwa kärleksstav. Bara några dagar efter att jag fick ett telefonsamtal från min före detta fru Laura, bad hon om ursäkt för mig, Laura gick tillbaka hem, hon grät och ber om ursäkt till vår son Felix för att hon lämnat honom så länge.
    det fungerar som magi verkligen för det är så fantastiskt hur kärleksstav fungerar så effektivt inom tre dagar stavningsbön.
    Jag rekommenderade starkt alla som läser detta vittnesbörd och som genomgår förhållandeproblem att söka hjälp för att återställa sann kärlek och förtroende till kärleksförhållande. oavsett hur länge din partner lämnade dig kan de fortfarande återvända till dig.
    det fungerar för mig och så många andra har sagt bra kommentarer om den här fantastiska mannen Dr. Oduduwa (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    SvaraRadera