söndag 19 november 2017

Video: Intäkter och Sparande - Oktober 2017

Video: Intäkter och Sparande - Oktober 2017God kväll på er där ute i stugorna. Som ni säkert känner till vid det här laget så kör jag ju även en Youtube-kanal där jag sammanfattar mina inlägg i videoformat. Det är kortare inlägg som bara redovisar fakta från rapporterna, alltså inga kommentarer utan bara data. Jag tänkte även framöver prova att göra ett kortare blogginlägg och redovisa filmerna för att nå ut till de som eventuellt vill se den och inte följer mig på Facebook, Twitter eller Youtube (där jag redan visar filmerna). Har ni redan läst mitt inlägg igår, Intäkter och Sparande - Oktober 2017, och inte är intresserade att se filmen kan ni med andra ord hoppa över det här inlägget.



Utan vidare presentation så kommer här utdelningsrapporten i videoformat nedan:





Jag har hittills skapat totalt 46 st filmer som alla går att se direkt här ovan under fliken Filmer.

Må väl och ha en fortsatt härlig kväll!


Missa inga inlägg framöver! Anmäl dig till mitt nyhetsbrev här.



Stöd bloggen genom att dela detta:



Photo Credit: pixabay
*Innehåller affiliatelänkar

4 kommentarer:

  1. vilket program använder du för skapa filmerna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Har svarat på ditt mail, om det nu var du som mailade och frågade. Om inte så skicka ett mail så svarar jag.

      Må väl!

      Radera
  2. Hej!

    Jag har en blogg, inom en specifik nisch, som jag har AdSense-reklam på. Nu har den börjat generera lite små intäkter - men jag har inte plockat ut dem till mitt bankkonto ännu.

    Hur gör man för att deklarera/redovisas för annonsintäkter via Google AdSense? Kan man göra det som privatperson eller måste man ha AB eller enskild firma? Vilken skatt man ska dra och betala in?

    Tacksam för svar!

    Mvh Oskar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Oskar!

      Du tar upp det i din skattedeklaration, alternativt om du har ett företag så bokför du inkomsten. Går att google hur det skall bokföras.

      Må väl!

      Radera